Obchodní podmínky
(dále jen „OP“)
Článek I.
Úvodní ustanovení a základní pojmy
- Tyto OP upravují vztahy mezi společností elem6 s.r.o., Braškovská 308/15, 161 00 Praha 6, Česká republika, IČO: 24232335, DIČ: CZ24232335, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 200563 (dále jen „Prodávající“) a kupujícím. Bližší údaje o Prodávajícím jsou uvedeny na internetové stránce eshop.mobvoi.cz.
- Tyto OP jsou platné pro nákup v internetovém obchodě eshop.mobvoi.cz (dále jen „Internetový obchod“).
- Je‑li kupujícím spotřebitel, řídí se vztahy s Prodávajícím zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „ZoOS“) s tím, že dohoda stran a tyto OP mají vždy přednost.
- Spotřebitelem je každý, kdo mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Prodávajícím nebo s ním jinak jedná.
- Je-li kupujícím podnikatel či právnická osoba neuplatní se práva spotřebitele stanovená právními předpisy a těmito OP. Podnikatelem je každý, kdo jedná v rámci své podnikatelské činnosti anebo jménem nebo na účet podnikatele. Uvede-li kupující při jednání vůči Prodávajícímu (např. v objednávce či registraci) své identifikační číslo (IČO), prohlašují tím, že jedná a vystupuje v daném vztahu jako podnikatel.
- Tyto OP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavírané mezi Prodávajícím a kupujícím. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.
- Prodávající si vyhrazuje právo obchodní podmínky kdykoli měnit. Změněné podmínky vyhlásí vhodným způsobem na webových stránkách Internetového obchodu. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito OP a že s nimi souhlasí. Na tyto OP je kupující dostatečným způsobem před uskutečněním objednávky a uzavřením kupní smlouvy upozorněn a má tak možnost se s nimi seznámit. Tyto OP jsou zveřejněny na webových stránkách Internetového obchodu a je tak kupujícímu umožněna jejich archivace a reprodukce.
- kupující bere na vědomí, že uzavřením kupní smlouvy nenabývá žádná práva průmyslového vlastnictví (např. ochranné známky, průmyslové vzory, licence), není-li pro konkrétní případ výslovně sjednáno jinak.
Článek II.
Uživatelský účet
- Na základě registrace provedené na webových stránkách Internetového obchodu může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní (dále jen „uživatelský účet“). Ze svého uživatelského účtu může kupující provádět objednávání zboží. V případě, že to Internetový obchod umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace.
- Při registraci na webových stránkách Internetového obchodu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě veškeré údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou Prodávajícím považovány za správné.
- Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že Prodávající nenese odpovědnost za jakoukoli újmu vzniklou porušením této povinnosti ze strany kupujícího.
- Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
- Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího, popř. třetích osob.
Článek III.
Uzavření kupní smlouvy
- Na webových stránkách Internetového obchodu je prezentován katalog zboží Prodávajícího, a to včetně uvedení cen jednotlivých položek. Ceny zboží jsou uvedeny u zboží včetně DPH a všech souvisejících poplatků.
- Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář na webových stránkách Internetového obchodu. Objednávka zboží vytvořená na webových stránkách Internetového obchodu je návrhem na uzavření kupní smlouvy. Před zasláním objednávky Prodávajícímu je kupující povinen zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky uvedl. Ceny zboží jsou platné v momentě uskutečnění objednávky, tj. jejího odeslání Prodávajícímu.
- Odesláním objednávky se kupující zavazuje uhradit kupní cenu (popř. další v objednávce uvedené platby jako je zejména dopravné).
- Po odeslání objednávky Prodávající informuje kupujícího elektronickou poštou na adresu, kterou uvedl kupující, že jeho objednávku registruje/eviduje v systému. Tato zpráva je automatickou informací pro kupujícího, že Prodávající obdržel jeho objednávku, nepovažuje se však za přijetí návrhu na uzavření kupní smlouvy. V následujících dnech obdrží kupující další e-mail, ve kterém mu bude objednávka Prodávajícím potvrzena a tím bude kupní smlouva uzavřena. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
- Veškeré zboží, které je prezentováno v Internetovém obchodě, není považováno za návrh na uzavření kupní smlouvy. Ustanovení § 1732 se v tomto případě nepoužije. Návrh na uzavření kupní smlouvy činí až kupující svou objednávkou.
- Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám. Prodávající si neúčtuje žádné další poplatky; to neplatí pro platby za přepravu, popř. balné, či jiného platby uvedené v konkrétní objednávce.
- Kupující bere na vědomí, že nelze měnit údaje v již vystaveném daňovém dokladu (faktura). Údaje v daňovém dokladu (faktura) je možné měnit jen v případě, kdy kupující zboží ještě nepřijal a nezaplatil.
Článek IV.
Cena zboží a platební podmínky
- Prodávající si vyhrazuje právo změny cen. Platné ceny jsou potvrzeny kupujícímu Prodávajícím v okamžiku potvrzení objednávky.
- Prodávající je oprávněn požadovat před dodávkou předmětu plnění zálohu ve výši až 100 % hodnoty objednávky. V případě, že je záloha požadována, je vystaven doklad "Zálohová faktura - daňový doklad". Po dodání zboží je na daňovém dokladu hodnota zálohy odečtena.
Způsoby plateb:
- platba dobírkou
- platba bankovním převodem
- číslo účtu: 2600118239/2010 pro platby v CZK z České republiky
- číslo účtu: 2800431182/2010 (IBAN: CZ7220100000002800431182, SWIFT: FIOBCZPPXXX) pro platby v EUR
- platba kartou online
- Instalace zboží ani montáž nejsou součástí kupní smlouvy.
- Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit Prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši uvedené v objednávce. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
- Prodávající požaduje úhradu kupní ceny před převzetím zboží kupujícím.
- V případě bezhotovostní platby převodem na účet je kupující povinen uvést příslušný variabilní symbol platby.
- V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet Prodávajícího.
- Případné slevy (slevové kupóny, akce apod.) nelze kombinovat.
- Na základě kupní smlouvy vystaví Prodávající kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu Prodávající zašle kupujícímu v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
Článek V.
Přeprava a dodání zboží
- Dodání předmětu koupě bude dle jeho dostupnosti a provozních možností realizováno v co nejkratším termínu, obvykle 1 - 5 pracovních dnů. Ve výjimečných případech může být dodací lhůta delší. Místo odběru je stanoveno na základě objednávky kupujícího. Za splnění dodávky se považuje dodání předmětu na adresu uvedenou v objednávce kupujícího. Součástí dodávky není instalace předmětu plnění. Zásilka se zbožím standardně obsahuje dodací list, návod na používání výrobku v českém jazyce a záruční list (pokud jej výrobce k výrobku přikládá). Pokud Prodávající k výrobku nepřikládá záruční list, použije se pro tyto účely daňový doklad – faktura.
- Daňový doklad (fakturu) Prodávající zašle kupujícímu na emailovou adresu uvedenou v objednávce.
- Dopravu zboží zajišťuje Prodávající na adresu uvedenou v objednávce, a to v rámci celé České Republiky. Náklady na dopravu zboží se liší dle zvoleného způsobu dopravy. Konkrétní způsob dodání si zvolí kupující sám, při vytváření objednávky. Možný způsob dopravy a podmínky dopravy zboží jsou uvedeny na webových stránkách Internetového obchodu v sekci "Poštovné a platby".
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen důkladně zásilku zkontrolovat. V případě, že je obal poškozený anebo se objevují jiné skutečnosti, které nasvědčují, že by mohlo být poškozené i samotné zboží, je kupující povinen sepsat s přepravcem nebo pracovníkem výdejního místa zápis o poškození obalu (rozpor při doručení zásilky) nebo odmítnout převzetí zásilky.
- Pokud kupující nezajistí zápis o poškození obalu anebo řádně nevytkne vady zásilky bez zbytečného odkladu, může po něm Prodávající požadovat náhradu škody, která mu v této souvislosti vznikla.
- Podepsáním přepravního listu kupující souhlasí s převzetím zboží a stvrzuje, že zásilka není poškozená.
Článek VI.
Odstoupení od kupní smlouvy
- Kupující má právo odstoupit od objednávky kdykoliv před expedicí zboží, a to bez jakéhokoliv postihu. Storno lze provést buď telefonicky na čísle +420 608 221 112 nebo prostřednictvím elektronické pošty na adrese info@elem6.
- Do 14 dnů ode dne následujícího po dni, kdy kupující nebo jeho zástupce převezmete zboží, respektive od převzetí poslední dodávky zboží, je-li obsahem objednávky několik položek nebo se zboží skládá z několika částí, má kupující, který je spotřebitel, právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu.
- Pro účely uplatnění práva na odstoupení od kupní smlouvy je kupující povinen o svém odstoupení informovat formou jednoznačného prohlášení Prodávajícího písemně na adresu jeho sídla anebo elektronicky na email info@elem6.com. Kupující pro tyto účely může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy Formulář odstoupení od kupní smlouvy
- Kupující bere na vědomí, že nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud byl porušen jejich původní obal.
- Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy, postačuje odeslat Prodávajícímu sdělení o uplatnění práva odstoupit od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
- Pokud odstoupí kupující od kupní smlouvy, budou mu Prodávajícím bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy byl informován o rozhodnutí kupujícího odstoupit od smlouvy a kdy zároveň obdržel od kupujícího nepoškozené zboží zpět, vráceny všechny platby, které od něj obdržel, včetně nákladů na dodání zboží (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku kupujícím zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob dodání Prodávajícím nabízený). Pro vrácení plateb bude užito stejného platebního prostředku, který byl použit pro provedení počáteční transakce, pokud kupující výslovně neurčí jinak.
- Kupující je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy oznámí Prodávajícímu, že odstupuje od kupní smlouvy, zaslat obdržené zboží zpět na adresu elem6 s.r.o. - Areál Poldi - Comp alfa, Průmyslová 274, 272 01 Kladno - Dubí. Lhůta se považuje za dodrženou, pokud bude zboží před uplynutím lhůty předáno přepravci.
- Náklady spojené s vrácením zboží nese kupující.
- Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v době od jeho převzetí do jeho vrácení Prodávajícímu s výjimkou případu nakládání zbožím pouze způsobem, který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti. Nárok na úhradu vzniklé škody je Prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi Prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím Prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
- Prodávající si vyhrazuje právo zrušit kupí smlouvu anebo nepřijmout objednávku či její část zejména v těchto případech:
- zboží se již nevyrábí nebo Prodávajícímu nedodává;
- výrazně se změnila cena zboží;
- v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné, než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá), za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například mylné uvedení prvních tří číslic na místo čtyř a jiné chyby v psaní.
- V případě storna kupní smlouvy či objednávky ze strany Prodávajícího tento neprodleně kontaktuje kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující již uhradil kupní cenu nebo její část, a není dohodnuto jinak, je povinen Prodávající kupujícímu vrátit všechny platby, které od něj obdržel, a to nejpozději do 14 dnů od vyrozumění kupujícího o stornu ze strany Prodávajícího. Pro vrácení plateb bude užito stejného platebního prostředku, který byl použit pro provedení počáteční transakce.
Článek VII.
Odpovědnost za vady a záruka
- Kupující má možnost v záruční době, je-li ke konkrétnímu zboží Prodávajícím záruka poskytnuta, uplatnit právo z odpovědnosti Prodávajícího za jakost. Na žádost kupujícího je Prodávající povinen potvrdit případnou poskytnutou záruku písemnou formou.
- Kupující, který je spotřebitel, je dále oprávněn uplatnit práva z vadného plnění, tj. reklamovat vady zboží, které zboží mělo v době jeho předání kupujícímu, v době 24 měsíců od převzetí zboží; při koupi použitého zboží se tato doba zkracuje na 12 měsíců. Vada zboží, která se projeví během 12 měsíců ode dne převzetí zboží, se považuje za vadu existující již při převzetí zboží, pokud to neodporuje povaze zboží nebo pokud se neprokáže opak.
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží v době, kdy jej kupující převzal:
- má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, pak takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné oprávněně očekával;
- je v odpovídajícím množství, míře, popř. hmotnosti;
- vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Nemá-li zboží výše uvedené vlastnosti, může kupující požadovat dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu této součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od kupní smlouvy odstoupit.
- Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.
- Práva ze záruky či z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu anebo tuto vadu sám způsobil, popř. pokud se jednalo o zboží rychle se kazící. Při koupi použitého zboží nemá kupující právo na výměnu věci, ale na slevu z ceny, nebude-li dohodnuto jinak.
- Záruka se nevztahuje na opotřebení zboží (nebo jeho dílů) způsobené nikoli běžným používáním. Kratší životnost výrobku v takovém případě nelze považovat za vadu a zboží nelze v takovém případě reklamovat.
- Právo reklamace je kupující povinen uplatnit na adrese servisního střediska BELS cz, Černoleská 482, 256 01 Benešov. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy Prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží a písemné uplatnění reklamace. Zboží zaslané na adresu sídla společnosti může být Prodávajícím přijato se značným zpožděním v závislosti na míře spolupráce dopravce.
- Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující uplatnil právo ze záruky či z vadného plnění (dále jen „reklamace“), co je obsahem reklamace a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Dále Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o případném provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace Prodávající vydá kupujícímu písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se u zboží jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
- Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že Prodávající neobdržel veškeré náležitosti potřebné pro vyřízení reklamace (např. části zboží). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění chybějících náležitostí od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta pro vyřízení reklamace je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
- Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Byla-li reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové, začne záruční doba běžet znovu od data vyřízení reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění reklamace do dne oznámení informace kupujícímu o vyřízení reklamace.
- V případě oprávněné reklamace má kupující, který je spotřebitel, právo na náhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s reklamací (např. poštovné v nutné výši). V případě neoprávněné reklamace nemá kupující nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani Prodávající nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně (pokud se ze strany spotřebitele nejednalo např. o opakovanou zjevně bezdůvodnou reklamaci, u které se již dá dovozovat, že se z jeho strany jednalo o zneužití práv).
- Prodávající po vyřízení reklamace vyzve kupujícího k převzetí zboží.
- V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží do jednoho měsíce od vyrozumění kupujícího o jejím provedení je Prodávající oprávněn účtovat při výdeji reklamace částku za uskladnění zboží.
Článek VIII.
Ochrana osobních údajů
- Ochrana osobních údajů kupujícího je poskytována v souladu s právními předpisy, a to zejména zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.
- Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů:
- jméno a příjmení;
- adresa bydliště, popř. sídla;
- adresa elektronické pošty – email;
- telefonní číslo;
- identifikační číslo a daňové identifikační číslo;
- (dále společně jen „osobníúdaje“).
- Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů Prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely vedení uživatelského účtu. Nezvolí-li kupující jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů Prodávajícím také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení Prodávajícího a jeho obchodních partnerů.
- Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.
- Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat Prodávajícího o změnách ve svých osobních údajích.
- Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou a budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
- Zpracováním osobních údajů kupujícího může Prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele.
- Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů. Kupující prohlašuje, že byl poučen o tom, že souhlas se zpracováním osobních údajů může ve vztahu k Prodávajícímu odvolat písemným oznámením doručeným na adresu Prodávajícího, tj. elem6 s.r.o., Braškovská 308/15, 161 00 Praha 6, elektronickou poštou na adresu info@elem6.com nebo oznámením Prodávajícímu telefonicky na čísle +420 608 221 112.
- Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu Prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
- V případě, že by se kupující domníval, že Prodávající nebo zpracovatel provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, může:
- požádat Prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení;
- požadovat, aby Prodávající nebo zpracovatel odstranil závadný stav; zejména se může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů.
- Požádá-li kupující o zaslání svých osobních údajů evidovaných u Prodávajícího, je mu Prodávající povinen vyhovět a zaslat evidované strojově zpracovatelné osobní údaje, a to do 30 dní od obdržení oprávněného požadavku. V případě vícenásobných požadavků je platný vždy ten, který byl odeslán jako poslední. Oprávněný požadavek, je takový požadavek, ve kterém dojde k dostatečné identifikaci subjektu údajů (kupujícího).
- Požádá-li kupující o smazání svých osobních údajů evidovaných u Prodávajícího, je mu Prodávající povinen vyhovět a vyrozumět jej o stavu žádosti, a to do 30 dní od obdržení oprávněného požadavku. V případě vícenásobných požadavků je platný vždy ten, který byl odeslán jako poslední. Oprávněný požadavek, je takový požadavek, ve kterém dojde k dostatečné identifikaci subjektu údajů (kupujícího).
- Registrovaný kupující může využít možnosti správy svých osobních údajů přímo v administraci zákaznického účtu, stránka "Můj účet", kde je mu umožněno následující:
- zadat žádost o zaslání osobních údajů evidovaných u Prodávajícího.
- zadat žádost o smazání osobních údajů evidovaných u Prodávajícího.
- stáhnout své osobní údaje ve strojově zpracovatelné formě, které jsou evidované u Prodávajícího.
- Je-li žádost kupujícího na odstranění závadného stavu shledána oprávněnou, Prodávající nebo zpracovatel neprodleně závadný stav odstraní. Nevyhoví-li Prodávající nebo zpracovatel žádosti, má kupující právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů. Tímto ustanovením není zároveň dotčeno oprávnění kupujícího obrátit se se svým podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů přímo.
Článek IX.
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu
- Kupující, který se domnívá, že jej Prodávající jakkoli poškodil, nebo nedostál svým závazkům, se může kdykoli obrátit na Prodávajícího písemně na adresu jeho sídla anebo elektronicky na emailovou adresu info@elem6.com
- Pokud nebude možné případný spor vyřešit, má kupující, který je spotřebitel, také právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu.
- Subjektem (ADR) mimosoudního řešení spotřebitelských sporů mezi Prodávajícím a spotřebitelem, je Česká obchodní inspekce, nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu, viz https://www.mpo.cz/dokument169867.html
- U České obchodní inspekce, má spotřebitel možnost podat návrh prostřednictvím on-line formuláře dostupného na internetových stránkách České obchodní inspekce: https://adr.coi.cz/cs
- Spotřebitel může podat návrh u České obchodní inspekce nebo pověřeného subjektu nejpozději do 1 roku ode dne, kdy u Prodávajícího poprvé uplatnil své právo, které je předmětem sporu.
- Spotřebitel může podat návrh také prostřednictvím platformy mimosoudního řešení spotřebitelských sporů EU, která je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS Návrh zde může podat jen spotřebitel žijící v EU.
- Jestliže by spotřebitel nebyl spokojený s mimosoudním řešením spotřebitelského sporu, popř. by se domníval, že v průběhu řízení došlo k porušení Pravidel pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, může podat stížnost písemně na adresu Ministerstva průmyslu a obchodu nebo na emailovou adresu adr@mpo.cz.
- V případě přeshraničních sporů pomáhá spotřebitelům v přístupu k příslušnému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Evropské spotřebitelské centrum Česká republika.
- Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy.
Článek X.
Zpětný odběr elektrozařízení
- Nikdy nevyhazujte použitá elektrozařízení do komunálního odpadu!
- Uvedený symbol (přeškrtnutý koš) na výrobku nebo v průvodní dokumentaci znamená, že použité elektrické nebo elektronické výrobky nesmí být likvidovány společně s komunálním odpadem nebo jinde než na sběrném místě. Takový výrobek může obsahovat množství nebezpečných látek, které jsou škodlivé pro životní prostředí a lidské zdraví, anebo řadu vzácných materiálů, které lze opětovně použít, a tím chránit surovinové zdroje a životní prostředí. V tomto ohledu je úloha spotřebitelů a dalších konečných uživatelů elektrozařízení nezastupitelná, neboť svým zodpovědným přístupem a odevzdáváním použitého elektrozařízení a elektroodpadu na místech k tomu určených významně přispívají k ochraně životního prostředí a lidského zdraví. Za účelem správné likvidace výrobku je kupující povinen jej odevzdat na určených sběrných místech, kde budou přijata zdarma. Nefunkční výrobky by kupující neměl demontovat, ale odevzdat kompletní.
- Prodávající je zapojen do kolektivního systému zpětného odběru elektrozařízení ASEKOL a.s. se sídlem Československého exilu 2062/8, 143 00 Praha 4. Na webových stránkách https://www.asekol.cz/asekol jsou uvedeny negativní účinky látek používaných v bateriích nebo akumulátorech, dále grafické symboly pro oddělený sběr, informace o provádění odděleného sběru a jeho významu. Kupující je také oprávněn vrátit elektrozařízení, elektroodpad či baterie nebo akumulátory ve sběrnách určených ke sběru uvedeného odpadu v příslušné obci.
- Kupující mohou bezplatně odevzdat staré elektrozařízení na sběrných místech společnosti ASEKOL a. s. uvedených na následujícím odkazu: https://www.asekol.cz/asekol/sberna-mista/ Jestliže je objednávka dodávána prostřednictvím přepravní služby, nabízí zpravidla Prodávající odvoz použitého elektrozařízení podobného typu a použití ve stejném počtu kusů (kus za kus). V případě, že má kupující o tuto službu zájem, je nutné poslat tento požadavek na email info@elem6.com před provedením objednávky. Prodávající následně požadavek potvrdí, nebo zamítne podle svých aktuálních kapacit.
Článek XI.
Závěrečná ustanovení
- Kupující bere na vědomí, že Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky Internetového obchodu nebo v důsledku užití webové stránky v rozporu s jejím určením.
- Neplatností nebo neúčinností některého ustanovení těchto OP není dotčena platnost a účinnost ustanovení ostatních.
- Tyto OP, jakož i práva a povinnosti s nimi související, se řídí právním řádem České republiky.
- Přílohu těchto OP tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
- Tyto OP jsou platné a účinné od 1.1.2024 a ruší obchodní podmínky předcházející.
V Praze dne 1.1.2024.